youtube-succes

maart 19, 2021

Succes bereiken op YouTube

De op een na grootste  zoekmachine op het internet is YouTube.
Dit video kanaal bied vele mogelijkheden voor jouw onderneming.
Je zet de tekst om in een plaatje waardoor mensen sneller kennismaken met jou product of dienst.
70 % van wat de gebruikers bekijken is advertenties of aanbevelingen.
Het is dus tijd om met jouw bedrijf hier tussen te komen!
Wist je dat Google de eigenaar van YouTube is?
Daarom zie je ook de video’s van YouTube vaak in de bovenste resultaten verschijnen.

Waar moet je op letten bij YouTube?

YouTube werkt met hetzelfde principe als Google.
Met de juiste trefwoorden zal je dus op Google en YouTube beide hoger in de resultaten kunnen komen.
Ook zie je video’s die vaak bekeken zijn eerdere in de top verschijnen dan die met minder views.
De redenatie hierachter is dat de boodschap van een goed bekeken video duidelijk is.
Echter gaat het dan wel om videoweergaves die langer dan 30 seconden zijn.
Ook kijken ze naar het aantal abonnees dat je hebt.
Hoe meer je deze hebt hoe meer relevante content jij vermoedelijk plaatst.
De activiteit van gebruikers is ook steeds belangrijker.
Dat betekend dus dat wanneer je veel reacties en kijkers hebt die het hele filmpje bekijken je ook hoger komt te staan.

YouTube Trends vinden
Het programma Google Trends bied ook goede inzichten voor dit medium.
Je kunt met dit programma ook speciale YouTube zoekopdrachten plaatsen.
Zo kom je er spelende wijs achter welke woorden goed scoren of kunnen scoren.
Dit is op basis van de video en meta gegevens.
In deze metagegevens zet je bijvoorbeeld teksten die bij de video passen of een link naar je website.
Dit is tevens ook het eerste wat een gebruiker ziet.
Ook moet je niet vergeten de trends in de titel te zetten om nog meer mensen te kunne bereiken.

YouTube content optimaliseren
Je kunt je content niet alleen optimaliseren door het bovenstaande te doen.
Maar je kunt ook extra elementen toevoegen zoals bijvoorbeeld miniaturen.
Dit is hetgeen wat de kijker als eerste opvalt.
Zorg ervoor dat je niet meer dan 30% tekst gebruikt in het miniatuur.
Naast hashtags kun je ook normale tags plaatsen.
Om te zorgen dat YouTube je niet als spam ziet en het eenvoudig kan begrijpen raden wij een gebruik van 10 tags aan.

admin

Andere bekeken ook :

Facebook adverteren

Met Facebook adverteren is het doel niet alleen om nieuwe klanten te maken maar ook om er fans van te maken.Adverteren op Facebook is vrij eenvoudig en doelgericht.Je kunt onder meer verfijnen op het geslacht en de leeftijdsdoelgroep.Dit resulteert in meer bereik voor...

Sportmarketing

Wat is sportmarketing? Sportmarketing is een onderdeel van de reguliere marketing die je voert bij Google of Facebook. Maar daarnaast heeft het wel een hele duidelijke doelstelling. Het is namelijk het doel om bekend te worden en op te vallen tussen de vele andere...

Backlink effect

Tips voor backlinking Zorg dat je een juiste tier verdeling houd.Bij tier 1 moet je denken aan de homepage / belangrijkste pagina van jouw website.Wanneer je andere pagina’s ook credit wil geven noemen we dat tier 2.Zorg dat enkele van deze tier 2 backlinks verwijzen...