zoekintentie

augustus 10, 2021

Wat is een zoekintentie?

Een zoekintentie is de gedachte achter waarom iemand een zoekopdracht plaatst. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat ze iets in het nieuws hebben opgepakt. Daar willen ze mischien wel wat meer over weten of nog even rustig nalezen. Maar ook kan het zijn door iets wat je op straat tegenkomt. Of je ziet onderweg bijvoorbeeld een bedrijfswagen en je wil meer informatie weten over dat bedrijf. En wat dacht je dan van een aanbieding. Hier wordt ook steeds meer naar gezocht in de zoekmachine. Dat komt omdat je het ook weer wilt vergelijken. Zo worden reviews ook steeds belangrijker. Veel mensen lezen deze voordat ze met een bedrijf in zee gaan. Ook kun je hier je hele marketing campagne op aanpassen.

Welke soorten zoekintenties zijn er?

Een zoekintentie is mischien wel de belangrijkste informatie over klanten die je ooit hebt kunnen ontdekken. Wij zullen er 4 met je doornemen.
Navigatie : Dit is de meeste gebruikte manier om iets op te zoeken. Klanten willen vaak graag een antwoord op hun vraag. Een voorbeeld van zo’n zoekopdracht is “wie is de goedkoopste in webdesign?”
informatieve: Dit is beslist de nummer 2 van de zoekintenties. Mensen willen meer informatie over een bepaald onderwerp weten. Bijvoorbeeld “wat is corona?”
Commerciele: Je ziet een reclame op de televisie. Hier wil je meer informatie over hebben of het vergelijken met andere bedrijven.
Transactionele: Een transactionale opdracht is een direct opdracht met de intentie om iets te kopen. Dus bijvoorbeeld “Goedkope stoel”. Dan wil je meteen de goedkoopste stoelen zien en direct bestellen.

Waarom is een zoekintentie belangrijk?

Een zoekintentie bevat alle informatie die je van de klant wil weten. Je weet de gedachte achter waarom ze een zoekopdracht plaatsen. Als je die gedachte weet dan kun je hier ook goed op inspelen. Zo kun je bepaalde woorden in de tekst gebruiken om klanten juist naar jouw bedrijf toe te begeleiden. Maar ook geef je de zoekmachine zo een reden waarom jou resultaat het beste is. Als de zoekmachine dit opmerkt zal je positie hier ook sterk in verbeteren. En dit zorgt uiteindelijk weer voor veel meer nieuwe klanten. Het begrijpen van de doelstelling zorgt ervoor dat je gericht in kunt zetten op SEO en marketing campagnes. Je zult ook merken dat dit veel minder gaat kosten als dat je verwacht had. Dit komt omdat jij precies het antwoord hebt op de vraag van de klant.

admin

Andere bekeken ook :

SEO strategie

Wat is de juiste SEO strategie Een SEO strategie word gebruikt om hoog in de zoekmachine te komen. Deze is gebaseerd op organische resultaten in de zoekmachine. Dit is een duurzame manier omdat deze resultaten in de meeste gevallen blijvend zijn. Om dit te bereiken is...

First Input Delay

First Input Delay (FID) Afgelopen maand hebben we een zoekmachine update van Google gehad waarin de First Input Delay een belangrijke factor speelt. Er is namelijk besloten om 3 indicatoren te gaan gebruiken voor het meten van de gebruiksvriendelijkheid van de...

Google SEO

Crawlen in Google SEO Is jouw site zichtbaar voor de zoekmachines?Dit zou je kunnen kijken via Google met het volgende commando site:www.jouwwebsite.nl.Komt jouw website niet tevoorschijn dan is Google nog niet langs geweest.Maar het kan ook zijn dat je iets in de...