youtube-succes

Succes bereiken op YouTube

De op een na grootste  zoekmachine op het internet is YouTube.
Dit video kanaal bied vele mogelijkheden voor jouw onderneming.
Je zet de tekst om in een plaatje waardoor mensen sneller kennismaken met jou product of dienst.
70 % van wat de gebruikers bekijken is advertenties of aanbevelingen.
Het is dus tijd om met jouw bedrijf hier tussen te komen!
Wist je dat Google de eigenaar van YouTube is?
Daarom zie je ook de video’s van YouTube vaak in de bovenste resultaten verschijnen.

Waar moet je op letten bij YouTube?

YouTube werkt met hetzelfde principe als Google.
Met de juiste trefwoorden zal je dus op Google en YouTube beide hoger in de resultaten kunnen komen.
Ook zie je video’s die vaak bekeken zijn eerdere in de top verschijnen dan die met minder views.
De redenatie hierachter is dat de boodschap van een goed bekeken video duidelijk is.
Echter gaat het dan wel om videoweergaves die langer dan 30 seconden zijn.
Ook kijken ze naar het aantal abonnees dat je hebt.
Hoe meer je deze hebt hoe meer relevante content jij vermoedelijk plaatst.
De activiteit van gebruikers is ook steeds belangrijker.
Dat betekend dus dat wanneer je veel reacties en kijkers hebt die het hele filmpje bekijken je ook hoger komt te staan.

YouTube Trends vinden

Het programma Google Trends bied ook goede inzichten voor dit medium.
Je kunt met dit programma ook speciale YouTube zoekopdrachten plaatsen.
Zo kom je er spelende wijs achter welke woorden goed scoren of kunnen scoren.
Dit is op basis van de video en meta gegevens.
In deze metagegevens zet je bijvoorbeeld teksten die bij de video passen of een link naar je website.
Dit is tevens ook het eerste wat een gebruiker ziet.
Ook moet je niet vergeten de trends in de titel te zetten om nog meer mensen te kunne bereiken.

YouTube content optimaliseren

Je kunt je content niet alleen optimaliseren door het bovenstaande te doen.
Maar je kunt ook extra elementen toevoegen zoals bijvoorbeeld miniaturen.
Dit is hetgeen wat de kijker als eerste opvalt.
Zorg ervoor dat je niet meer dan 30% tekst gebruikt in het miniatuur.
Naast hashtags kun je ook normale tags plaatsen.
Om te zorgen dat YouTube je niet als spam ziet en het eenvoudig kan begrijpen raden wij een gebruik van 10 tags aan.

admin

Andere bekeken ook :

zoekintentie

Wat is een zoekintentie? Een zoekintentie is de gedachte achter waarom iemand een zoekopdracht plaatst. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat ze iets in het nieuws hebben opgepakt. Daar willen ze mischien wel wat meer over weten of nog even rustig nalezen. Maar ook kan het...

SEO strategie

Wat is de juiste SEO strategie Een SEO strategie word gebruikt om hoog in de zoekmachine te komen. Deze is gebaseerd op organische resultaten in de zoekmachine. Dit is een duurzame manier omdat deze resultaten in de meeste gevallen blijvend zijn. Om dit te bereiken is...

First Input Delay

First Input Delay (FID) Afgelopen maand hebben we een zoekmachine update van Google gehad waarin de First Input Delay een belangrijke factor speelt. Er is namelijk besloten om 3 indicatoren te gaan gebruiken voor het meten van de gebruiksvriendelijkheid van de...