Facebook adverteren

Facebook Adverteren

Met Facebook adverteren is het doel niet alleen om nieuwe klanten te maken maar ook om er fans van te maken.
Adverteren op Facebook is vrij eenvoudig en doelgericht.
Je kunt onder meer verfijnen op het geslacht en de leeftijdsdoelgroep.
Dit resulteert in meer bereik voor minder geld.
Gratis adverteren kun je op Facebook door je aan te melden bij zogenaamde groepen.
Zoek ze in jouw branche en je bent vrij om te plaatsen wat je wilt.
Houd jezelf wel aan de richtlijnen van de betreffende doelgroep.
Start vandaag nog met het adverteren op Facebook.

Hoe werkt adverteren op Facebook?

Wanneer je gaat adverteren op Facebook of gratis adverteren in groepen dan let je op een aantal factoren.
Allereerst de doelgroep wie zijn de mensen die je wilt bereiken en in welke regio wonen deze.
Op deze manier kun je effectief jouw klanten bereiken.
Dan heb je nog de doelgroep.
Dit zijn de mensen mannen of vrouwen en wellicht dat je een bepaalde leeftijd probeert te bereiken.
In tegenstelling tot Google ADS kun je dus meer mensen bereiken met hetzelfde budget.
Dit omdat je bepaalde leeftijden of geslachtsvormen uitsluit.
Facebook adverteren word ook uitgelegd in een video.
Je zou dit kunnen leren door via de site van Facebook de video blueprint Facebook te bekijken.
Echter moet je dan uiteraard wel wat ervaring hebben met adverteren om het precies te snappen.

Succesvol adverteren op Facebook

Wanneer je begint met Facebook adverteren is het belangrijk dat je de volgende punten in acht neemt.
Weest authentiek hiermee bedoelen we dat je een persoonlijke benadering naar de klant toe doet.
Je kunt hierbij denken aan wat humor of juist heel zakelijk.
Inzichten krijgen in je groepen.
Wanneer je niet een specifieke leeftijdsgroep of geslacht invoert dan kun je na enkele tijd ervoor kiezen de gegevens te analyseren.
Dan heb je ook een duidelijk inzicht wie jou advertenties het meest te zien krijgen.
Zo weet jij dus precies jouw doelgroep!
Ook kun je jouw advertentie interactief maken met een video of bewegende objecten.
Dit zorgt voor extra aandacht of een korte beschrijving van jouw product of dienst.
Facebook zelf verwacht 82% aan video advertenties te hebben behaald in 2020.
Het is dus een krachtige manier om jou klant te bereiken.

Adverteren op Facebook inplannen

Met Facebook adverteren kun je wanneer je dit meer dan 1x gedaan hebt ook kiezen voor het plannen van advertenties.
Het grote voordeel hiervan is dat je bijvoorbeeld alvast wat campagnes klaar zet.
Ook kun je deze campagnes downloaden en delen met een marketingbureau of collega’s.
Het is ook eenvoudig te verzenden via mail of een .csv bestand.
Deze worden dan automatisch gestart op het door jou gekozen tijdstip.
Ook kun je naast Facebook adverteren er voor kiezen om het ook in te zetten op Instagram.
Dit alles is ook mogelijk op je Facebook bedrijfspagina.
Met slechts 1 klik plaats je de advertentie op meerdere kanalen.
Daarnaast word het niet alleen voor zakelijke doeleinden gebruikt maar ook voor demonstraties of privé aangelegenheden.

Gratis adverteren via groepen

Wanneer je opzoek bent naar een manier om gratis te adverteren kun je lid worden van groepjes.
In deze groepen zit jouw doelgroep.
Bijvoorbeeld wij zitten bij de groep ondernemers voor ondernemers en nog vele meer in die richting.
Variërend van 1800 – 39 000 potentiële klanten.
Het nadeel is wel dat je weinig conversies hieruit behaald vergeleken met de tijd die je hierin steekt.
Daarom is het adverteren op Facebook onder aan de streep voordeliger.
Ook voor privé doeleinden word dit regelmatig gebruikt.
Denk hierbij aan petities tekenen of het verkrijgen van likes voor een Facebook account.
De meeste ondernemers hebben namelijk ook niet alle tijd.
Om deze reden word er nog maar weinig gekozen voor gratis adverteren.

Conclusie

Start vandaag nog met het adverteren op Facebook.
En zorg ervoor dat jouw bedrijf goed op de kaart komt te staan.
Hiermee kun je snel een grote naamsbekendheid halen.
En je kan veel klanten vinden via social media.
Het is ook nog eens een goedkope manier van adverteren.
Je bereikt veel mensen maar niet iedereen klikt hierop.
Dus je betaald enkel voor de mensen die daadwerkelijk geklikt hebben.
Daarnaast haal je ook met een relatief laag budget goede resultaten.

admin

Andere bekeken ook :

SEO strategie

Wat is de juiste SEO strategie Een SEO strategie word gebruikt om hoog in de zoekmachine te komen. Deze is gebaseerd op organische resultaten in de zoekmachine. Dit is een duurzame manier omdat deze resultaten in de meeste gevallen blijvend zijn. Om dit te bereiken is...

First Input Delay

First Input Delay (FID) Afgelopen maand hebben we een zoekmachine update van Google gehad waarin de First Input Delay een belangrijke factor speelt. Er is namelijk besloten om 3 indicatoren te gaan gebruiken voor het meten van de gebruiksvriendelijkheid van de...

Google SEO

Crawlen in Google SEO Is jouw site zichtbaar voor de zoekmachines?Dit zou je kunnen kijken via Google met het volgende commando site:www.jouwwebsite.nl.Komt jouw website niet tevoorschijn dan is Google nog niet langs geweest.Maar het kan ook zijn dat je iets in de...