Hoe maak je van de lockdown een online succes?


Een succes maken van de lockdown

De tweede corona lockdown als gevolg van veel corona besmettingen is een feit.
Maar hoe zorgt u ervoor dat u toch nog een boterham kunt verdienen.
Het begin zit hem in het opschalen van uw onlineactiviteiten wat u kunt doen met bijvoorbeeld e-commerce processen of email nieuwsbrieven.

Monitoren van prestaties tijdens corona :

Creƫer samen met je SEO expert of internet marketeer een dashboard. Met daarin duidelijk vermeld wat u heeft gedaan en wat de behaalde resultaten zijn.
Turbulente tijden vragen om een rigoureuze aanpak en het is dus belangrijk dat dit i.p.v. 1 keer per maand naar 1 keer per week wordt opgeschaald zodat er zo min mogelijk verspilling is.

E-commerce opschalen tijdens corona:

Het belangrijkste is dat u tijdens de corona crisis zorgt voor een goede online vindbaarheid.
Daarnaast kunt u de online klantenservice ook uitbreiden via social media bijvoorbeeld.
Adverteren is ook zeker een van de dingen waarmee u kunt beginnen. Wat wij merken is dat er via social media kanalen zoals Facebook Twitter en Instagram grote resultaten worden geboekt.
Dit komt ook mede doordat facebook ADS kosten technisch goedkoper is dan Google ADS. Het grote voordeel hiervan is dat u dus meer mensen kunt bereiken voor minder geld. Bij Facebook ADS heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid tot het specificeren van de doelgroep d.m.v. leeftijd en geslacht. Wanneer u niet internationaal handelt of dit uw doelstelling niet is dan is Google ADS een dure marketingstool omdat deze resultaten wereldwijd worden getoond. Via facebook werk je veel meer lokaal het kost u dus minder en uw focus is precies op de groep die u instelt.

Wat u zeker niet moet vergeten is dat u uw processen zoveel mogelijk automatiseert. Want wanneer de druk toe neemt en het personeel veelal thuiszit heeft u vaak niet elke dag tijd om dit bij te houden. Laat dit door bijvoorbeeld een online marketeer doen.

Voor de grotere bedrijven tijdens corona


Bent u er logistiek klaar voor denk dan ook eens aan internationale handel. Dan is de corona crisis het juiste moment om te gaan schakelen. Het voordeel van E-commerce is dat dit snel haalbaar is. Breng met uw marketingbureau in kaart wat de vraag is in de verschillende landen en zo komt u erachter welke landen bij uw product aansluiten. U kunt al binnen een week beginnen en bijvoorbeeld bij partners zoals Bol.com, Amazon of Otto uw producten aanbieden.

Let op voor Otto dient u wel een vestiging in Duitsland te hebben gevestigd of in het bezit te zijn van een Duits btw-nummer. Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u dit snel aanvragen en vraagt dit maar een kleine investering.

Experimenteren tijdens de corona crisis


Experimenteer met nieuwe businessmodellen. Aangezien het een turbulente tijd is moet er veel gegokt worden en hopen op het beste. Dus werkt een strategie niet zorg er dan voor dat u dit niet langer als een maand aankijkt maar meteen overschakelt naar een nieuwe strategie.
Stel je zelf ook de vraag of het behoud van de fysieke winkel nog wel rendabel is en of dit in de toekomst nog gaat komen. De coronacrisis houd langer aan als verwacht en er worden steeds meer en besmettelijkere vormen ontdekt. Het is dus belangrijk dat je snel handelt en met zo min mogelijk vaste lasten zit.

Wat is nu belangrijk?


Het is belangrijk dat je flexibel op de markt staat tijdens de corona crisis en dus ook snel weet de schakelen. Niet te lang vasthouden aan oude principes maar continue monitoren wat de vraag van de klant is en direct hierop inspelen. Wees voorbereid op 1 of meerdere lockdowns! Daarnaast is het ook belangrijk op de lokale invloeden in te spelen. Is er in jouw provincie, stad of dorp een grote vraag speel hierop in en ontwikkel met de vraag mee om zo een stabiele omzet te behouden. Omdat de maatregelen verschillen van land op land is het verstandig om eerst lokaal in te zetten en daarna internationaal. Het uitbreiden van je e-commerce store verlaagt niet alleen de risicospreiding maar helpt u ook om online kansen te ontdekken en te benutten.

Heeft u na aanleiding van dit bericht vragen of wilt u ontdekken wat de mogelijkheden voor u zijn voor een e-commerce store?

Stuur dan een mail naar:
Seo@designmarketking.nl

Jordie (SEO marketeer)

Andere bekeken ook :

zoekintentie

Wat is een zoekintentie? Een zoekintentie is de gedachte achter waarom iemand een zoekopdracht plaatst. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat ze iets in het nieuws hebben opgepakt. Daar willen ze mischien wel wat meer over weten of nog even rustig nalezen. Maar ook kan het...

SEO strategie

Wat is de juiste SEO strategie Een SEO strategie word gebruikt om hoog in de zoekmachine te komen. Deze is gebaseerd op organische resultaten in de zoekmachine. Dit is een duurzame manier omdat deze resultaten in de meeste gevallen blijvend zijn. Om dit te bereiken is...

First Input Delay

First Input Delay (FID) Afgelopen maand hebben we een zoekmachine update van Google gehad waarin de First Input Delay een belangrijke factor speelt. Er is namelijk besloten om 3 indicatoren te gaan gebruiken voor het meten van de gebruiksvriendelijkheid van de...